بهترین سایت های تبلیغاتی

در ادامه قابلیت نرخ تبدیل در کمپین گوگل جز به جز بررسی میکنیم. در ادامه مهمترین این ابزارها را با هم بررسی میکنیم. البته برای این منظور لازم است به هر دو حساب آنالیتیکس و گوگل ادز در سطح مدیریت دسترسی داشته باشید. به غیر از آنالیتیکس که البته یکی از سرویسهای گوگل هم محسوب میشود، ابزارهای دیگری هم وجود دارد (Third party) که شما میتوانید به حساب گوگل ادزتان متصل کنید و اطلاعات کمپین خود را روی آنها تحلیل و بررسی کنید. به غیر از امکاناتی که گوگل ادز به صورت مستقیم برای شما فراهم میکند، ابزارهای تحلیل دیگری هم وجود دارند که میتوانید اطلاعات کمپین گوگل ادز خود را در آنها وارد کنید. یکی از امکانات بینظیر گوگل ادز است که با استفاده از آن میتوانید A/B تست انجام بدهید.

در نهایت نیز گوگل میانگین سه امتیاز فوق را به عنوان امتیاز کیفی (Quality Score) محاسبه می کند. گوگل ادز متعهد است بودجه شما را طوری مدیریت کند که در پایان ماه به اندازه بودجه رزوانهای که تعیین کردهاید، هزینه شود. زمانی که بودجه روزانه شما مصرف شد، نمایش تبلیغ شما متوقف میشود. برای اینکه بدانید چه مقدار بودجه باید صرف تبلیغات ادوردز بکیند که متضرر نشوید باید فرآیند خرید را از آخر به اول بررسی کنید. به طور مثال اگر میخواهید کمپین طراحی سایت را اجرا کنید میتوانید برای یک Add group طراحی سایت، طراحی سایت ارزان، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی را قرار دهید و به همین شکل Add group های دیگری برای دستههای دیگر بسازید. گوگل ادوردز یک نوع شیوه تبلیغاتی است که به وسیله آن می توانید شرایط ایده آلی را برای کسب و کارتان به وجود بیاورید. در صورت استفاده از این نوع کلمه، تبلیغ شما روی هر عبارتی که کاربر جستجو کند و شامل قسمتی از کلمات کلیدی شما باشد یا تنها قرابت معنایی با کلمه کلیدی شما داشته باشد، گوگل تبلیغ شما را نمایش خواهد داد. در صورت استفاده از این نوع کلمه، تبلیغ شما تنها به ازای عبارتی که کاربر جستجو میکند، نمایش داده میشود.

این نوع کلمه هیچ علامتی ندارد. این کار خیلی ساده نیست و باید در این حوزه تخصص داشت تا بتوان اعتماد کاربران را جلب کرد و حتی آن ها را به مشتری تبدیل کرد. دنیایی که در آن خبری از مغازهها و فروشگاههای قدیمی نیست و میتوانیم با یک جستجوی ساده اینترنتی هر آنچه میخواهیم را داشته باشیم. در وبلاگ خود به جای پرداختن به موضوعات غیر تخصصی و عمومی که مانند آنها را میتواند در صدها سایت دیگر پیدا کرد، به دنبال تولید محتوای تخصصی و حرفهای در یک موضوع خاص باشید. همانطور که می دانید، یکی از اصلی ترین فاکتورهای تاثیرگذار در سئوی سایت، بهینه سازی محتوای آن با استفاده از کلمات کلیدی است. استفاده از این ویژگی به شما در صرفه جویی زمان و مدیریت بهتر کمپین کمک میکند. و اینکه این اصطلاحات بیشتر برای کمپینهای جستجوی گوگل (Search Network) مورد استفاده قرار میگیرند و به ترتیب حروف الفبا تنظیم شدهاند. هر چقدر کلمات کلیدی شما ارتباط بیشتری با متن تبلیغ شما داشته باشد، امتیاز مرتبط بودن شما نیز بیشتر خواهد بود. برای مطالعۀ بیشتر حتماً مقاله «امتیاز کیفی در گوگل ادز چیست» را مطالعه کنید. اینجا پیشنهاد میکنم حتما مقاله «تگمنیجر چیست» را بخوانید.

در نهایت می توانید متن آگهی خود را بدون در نظر گرفتن این که رقبای شما نسبت به شما CPC بالاتر یا پایین تری دارند ارتقا دهید و امتیاز کیفی بالاتری به دست بیاورید. رتبه تبلیغ به امتیاز کیفی، مبلغ پرداختی، زمینه جستجوی کاربر و فرمت تبلیغ او بستگی دارد. یا مثلا کاربر میتواند با گذاشتن علامت – بعضی از موضوعات را فیلتر کند. بنابراین، یک نفر ممکن است تبلیغ شما را ببیند، کلیک نکند، اما بعداً شما را جستجو کند. با توجه به اینکه کسب و کارها در فضای اینترنت زیاد شده است و رقابت هم بالا رفته است، آموزش و استفاده کردن از ابزار دیجیتال برای همه کسب و کارها کاری ضروری به نظر می رسد، در بین رقبای هر کسب و کار خیلی از شرایط خوبی بهره مند می باشد و ترافیک خوبی را به وسیله نتایجی که در جستجو حاصل می کند اما این نکته خیلی مهم است که با بهره بردن از خدمات ادوردز و پرداخت هزینه در قبال کلیپ های دریافتی و یا شیوههای دیگر قادر می باشید مخاطب هدف را در محل مناسب جذب نماید و ترافیک قابل ملاحظه و با کیفیتی را به دست آورید.

این ویژگیها معمولاً آخرین بهروزرسانیهای تبلیغ گوگل هستند؛ لذا وقتی با یک آژانس Google Partner کار میکنید، به آن ویژگیها و امکانات بتا دسترسی دارید. هرچه استفاده بهتری از این امکانات داشته باشید و کیفیت متن تبلیغ شما بالاتر باشد، گوگل تمایل بیشتری به نشان دادن تبلیغ شما خواهد داشت و هزینههای شما نیز به همان نسبت کاهش مییابد. البته مدل های پرداخت به ازای انجام یک کار خاص توسط کاربر (مانند عضویت، خرید، پر کردن یک فرم و غیره که به آن CPA می گوییم) و نیز پرداخت به ازای هر ۱۰۰۰ بار دیده شدن تبلیغ یا (CPM) هم در گوگل ادز وجود دارد که این یکی بیشتر برای معرفی محصول یا برند جدید یا اصطلاحا (brand awareness) مناسب است. از آنجایی که فرایند مزایده به ازای هر جستجو اجرا میشود، نتایج مزایده میتواند هر بار متفاوت باشد. در صورتی که وضعیت تبلیغ شما Disapproved بود، یعنی گوگل تبلیغ شما را تایید نکرده و لازم است جهت رفع آن اقدام کنید تا گوگل بار دیگر تبلیغ شما را مورد بازبینی قرار دهد.

برای جلوگیری از نمایش این پیشنهادها در سایت شما، Google AdSense به شما امکان می دهد تا حداکثر دویست URL را در سایت خود مسدود کنید. تاپ ادورت پیشنهاد می دهد که تعداد کسانی که به این پنل دسترسی دارند محدود باشد تا از بروز مشکلاتی که بعدا ممکن است به وجود بیاید جلوگیری شود. 2. معرفی تبلیغات لینک سایت و یا آدرس ایمیل این امکان را به مخاطبین میدهد تا با شما ارتباط داشته باشند و کلیک بر روی این لینک از طرف کاربر آن را به سایت شما راهنمایی میکند و از این طریق نیز میتوانید متوجه شوید تعداد بازدید کنندگان از سایت شما چه میزان است. معمولاً گزارشاتی که از طرف گوگل به ایمیل شما ارسال میشوند، دارای این فرمت هستند. در تبلیغات کلیکی جیمیل، تبلیغکنندگان با استفاده از پلتفرم گوگل ادز تبلیغات دلخواه خود را طراحی میکنند و این تبلیغات در صندوق ایمیل کاربران درست شبیه به یک ایمیل جدید به آنها نمایش داده میشوند. اگرچه این نشاندهنده یک پلتفرم بسیار فعال است، اما دیده شدن توییتهای فردی میتواند دیده شدن برندها را نیز سخت کند.

به این فرایند مزایده یا Auction گفته میشود. بهینه سازی اکانت گوگل ادز ، باعث افزایش بازدهی تبلیغات گوگلی شما و در نتیجه افزایش مشتریان و سود کسبوکار شما میشود. تبلیغات در گوگل که با نام گوگل ادز هم شناخته می شود همواره به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی حال حاضر در دنیا شناخته شده است. در این بخش از شما خواسته می شود تا اطلاعاتی نظیر بانک، نام دارند، شماره حساب، شماره کارت و شماره شبای حساب خود را وارد کنید. جایگاه واقعی تبلیغ شما با شاخصی به نام رتبه آگهی (Ad rank) تعیین میشود که خود از مجموعه عوامل نظیر قیمت پیشنهادی شما برای هر کلیک، امتیاز کیفیت (quality score) آگهی، کیفیت صفحه فرود و … توجه کنید که اگر مثلا با هزینه پیشنهادی X در چند ماه اخیر کلیک داشتید و اکنون تبلیغات شما با همین CPC نمایش داده نمیشود، احتمال دارد تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی شما رقابتیتر شده. همچنین هرچه امتیاز کیفی شما بالاتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد، موقعیت تبلیغات شما بهتر است.

یعنی چند نمونه هدینگ و دیسکریپشن بنویسید و خود گوگل ادز هر بار که کسی عبارت کلیدی شما را جستجو کرد، تبلیغ را به شکلهای مختلفی نمایش دهد تا در نهایت بهترین ترکیب انتخاب تبلیغ در گوگل شود. از طرفی دیگر، وقتی خدمات تبلیغات گوگل را از شرکت دیگری دریافت میکنید، باید بتوانید گزارشات مختلفی که به شما ارائه میدهند را بررسی کنید. به بیانی دیگر، نرخ کلیک یعنی چندبار تبلیغ شما نمایش داده شده به کاربران و از این تعداد چند نفر روی آن کلیک کردهاند. به عبارتی دیگر، بیشترین میزانی که شما به ازای هر کلیک پرداخت میکنید، کمترین هزینهای است که باید پرداخت کنید تا بتوانید رتبه خود را نسبت به فردی که در مزایده پایینتر از شما قرار دارد، حفظ نمایید.

در این حالت هدف کاربر دقیقاً کسب اطلاعات مربوط به آن محصول یا خدمت و یا حتی خرید آن است. در آن جا می توانید فرم مربوط به اطلاعات پرداخت را پر کنید. معمولا بیشترین cpc، مربوط به ترافیک دسکتاپ می باشد. معمولا بعد از اینکه متوسط قیمت کلمات در گوگل مشخص می شود، سوال بعدی که به ذهن افراد خطور می کند این است که یک کسب و کار معمولی چقدر باید برای این تبلیغات هزینه کند. روشی است که از طریق آن میتوانید در حساب کاربری گوگل ادز خود بیش از یک چیز را در یک زمان تغییر دهید. شما میتوانید حساب کاربری خود در گوگل ادز را به حساب آنالیتیکس سایتتان متصل و آمار ورودیهای خود را در آن بررسی کنید. برای فعالسازی نرخ تبدیل هم لازم است تگهای دریافتی از پنل کاربری گوگل ادز را به سایت خود اضافه کنید. نرخ کلیک نشان دهنده نسبت کلیکی است که روی تبلیغ شما میشود به تعداد نمایش تبلیغ شما. هرچه صفحه ورودی شما با کلمه انتخاب شده ارتباط بیشتری داشته باشد، هزینه کمتر میشود. در واقع، شما معمولاً کمتر از میزانی که به ازای هر کلمه کلیدی به گوگل پیشنهاد میدهید، هزینه پرداخت میکنید. Target ROAS همان نرخ بازگشت سرمایهای است که برای این تبلیغ در نظر دارید.

توجه به تک تک توصیه ها و پی بردن به اینکه آیا این پیشنهادات متناسب با هدف کمپین و استراتژی اکانت گوگل ادوردز ما هستند یا نه نکته این است که باید همیشه لحاظ کنید. این مدل باعث شد تا مترجم گوگل بتواند با توجه به متن ترجمه دقیق تری تولید کند و ترجمه ماشینی آنلاین حاصل به زبان انسان نزدیک تر باشد. پنهان کردن محتوا: با توجه به الگوریتمهای مخصوص گوگل، شما اجازه پنهان کاری در زمینه محتوا را ندارید. یعنی وقتی کلمهای را جستجو میکند در صفحه نتایج یکسری محتوا میبیند که در پنل Google ads، قسمتی که مربوط به تبلیغات گوگل است، به آن انحصاراً Ad Copy میگویند. تبلیغات محتوا محتور برای کاربرانی است که به دنبال موضواعات خاصی میگردند و و هر دو نوع هدف گیری CPC و CPM میتواند استفاده شود، تبلیغات محتوا محور علاوه بر متن شامل تصویر، تصویر متحرک و یا یک ویدئو شود. شما باید تنظیمات گوگل ادز را از این مرحله به بعد با دقت بیشتری دنبال کنید؛ زیرا از اینجا به بعد تصمیم میگیرید که چه کسی را در کجا هدف بگیرید و با کدامیک از استراتژیهای قیمتگذاری در مزایده شرکت کنید تا شانس بیشتری برای ظاهرشدن در صفحهٔ نتایج جستوجو داشته باشید.

یکی از حالتهایی است که ممکن است گوگل برای متن تبلیغ شما در نظر بگیرد. نرخ کلیک یکی از شاخصهایی است که گوگل بر اساس آن به شما امتیاز میدهد. نرخ تبدیل نشاندهنده تعداد دفعاتی است که کاربران پس از ورود به سایت، عمل مورد نظر شما را انجام میدهد. نرخ کلیک را چک کنید و مطمئن شوید پایین نیست. تصور کنید که بخواهید تبلیغات خود را شروع کنید. شما میتوانید روی دکمه «افزودن به سبد خرید» سایت خود کد مشخصی اضافه کنید تا به ازای هر کلیک کاربر روی آن، یک تبدیل برای شما ثبت شود. به عنوان مثال، فرض کنیم شما یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید. فرض کنیم شما دو صفحه فرود مختلف در سایت خود دارید و نمیدانید که تبلیغ روی کدام صفحه نتیجه بهتری برای شما دارد. با تبلیغات گوگل ادوردز توسط تیم متخصص ساناسل به ماورای موفقیت در کسب و کار خود برسید و اهداف تجاری و اقتصادی خود را تحقق بخشید. و در نهایت ایجاد جذابیت بصری و استفاده مناسب از کلماتی که او را مشتاق به اقدام کند همگی در میزان موفقیت آگهی تبلیغ شما در جلب نگاه و تشویق کاربر به نشان دادن عکس العمل موثر است.

پس پیشنهاد تیم افراک به شما این است که از این افزونه غافل نشوید. پیشنهاد میکنم مقاله «تبلیغات گوگل چگونه کار میکند» را مطالعه کنید. در مورد نرخ تبدیل بهتر است مقاله «نرخ تبدیل چیست» را مطالعه کنید. خوشبختانه, امتیاز کیفی بالا باعث کاهش هزینه هر کلیک و نرخ تبدیل میشود. امتیاز کیفی تبلیغ را هم حتماً بررسی کنید و مطمئن شوید کلمات شما امتیاز بالایی دریافت کردهاند. آن هم دقیقا در زمانی که مشتریان به خدمات شما نیاز دارند! اطلاعات کاربران تنها با درخواست رسمی در اختیار نهادهای قضایی گذاشته میشود. بر روی این تبلیغات کلیک خواهد شد و منجر میشود که کاربران به لندینگ پیج بیایند. بنابراین نیاز به یک شرکت یا شخص دارید که بتواند به واسطه شرکای تجاری در خارج از کشور این امکان را در ایران فراهم کرده باشد. بنابراین خیالتان از بابت صحت و سقم این اطلاعات راحت باشد! بنابراین میتوانید با انتخاب کلمات کلیدی درست، انتخاب متن مناسب برای تبلیغ و آزمایش آن و همچنین افزایش ارتباط بین کلمه کلیدی، متن تبلیغ و محتوای صفحه فرود امتیاز کیفیت خود را افزایش دهید. این شاخص، مرتبط بودن کلمات کلیدی با متن تبلیغ و محتوای سایت را نشان میدهد. در این سطح اعمال میشوند.